Datum: 10.06.2022

Talking Economics with Daniel Münich

Nejde o zakládání ukrajinských tříd a ukrajinských škol

Česká republika zažívá v posledních měsících nebývalý příliv ukrajinských dětí do českého vzdělávacího systému. Jaké jsou hlavní výzvy, kterým děti a učitelé ve školách čelí? Můžeme tuto situaci brát jako příležitost? Katarína Stehlíková se v podcastu Talking Economics ptá Daniela Münicha.

„Klíčovým problémem těchto dnů je, jak rovnoměrněji rozmístit ukrajinské rodiny, většinou matky, ženy s dětmi všech věkových kategorií, po celé zemi. Protože když porovnáte kapacity ve školách a předškolních zařízeních a porovnáte je s počtem dětí, mladých lidí z Ukrajiny, tak vidíte obrovské rozpory mezi tím, kde jsou kapacity a kde jsou Ukrajinci.“

I přes zkušenosti s inkluzí ve školách je nedostatek učitelů, kteří by věděli, jak se vypořádat s heterogenními třídami. „Hlavní překážkou je jazyk. Jak učit děti, které vůbec nerozumějí češtině, může být problém, zvláště pokud učitelé používají frontální metodu výuky – prostě mluví na děti a děti společně opakují.”

Daniel Münich získal doktorát z ekonomie na CERGE-EI. Je akademickým a vědeckým pracovníkem CERGE-EI a výkonným ředitelem Think-Tank IDEA při CERGE-EI. Kromě mnoha dalších konzultačních a poradenských aktivit byl Daniel v lednu 2022 jmenován do nově zřízeného Poradního sboru předsedy vlády ČR.

Talking Economics Podcast v angličtině můžete poslouchat na několika platformách, včetně Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts a YouTube.

Zpět

 

KONTAKT

Biologické centrum AV ČR, v.v.i.
Parazitologický ústav
Branišovská 1160/31
370 05 České Budějovice

NAJÍT PRACOVNÍKA